ביטוח נהג חדש לפי שעות – התוכניות הנוחות של חברות הביטוח המובילות [2024]

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

ההוצאות בגין ביטוח הרכב הן גבוהות תמיד. ואולם אם ברכב נוהג נהג חדש או צעיר (או שניהם), עלות הביטוח תזנק. אחת הדרכים לחסוך במחיר הביטוח היא רכישת פוליסת ביטוח רכב לנהג חדש לפי שעות או לפי ימים. למי כדאי לבחור בביטוח נהג חדש לפי שעות? כמה זה עולה ואילו חברות ביטוח מציעות ביטוח כזה? מה מכסה הביטוח? מה היתרונות והחסרונות ברכישת פוליסת ביטוח לפי שעות? מה חשוב וכדאי לקחת בחשבון לפני שרוכשים ביטוח כזה? בסעיפים הבאים נשיב על השאלות הללו בהרחבה ונציג טווח מחירים ריאלי של ביטוח רכב לפי שעות.

נהג חדש, צעיר או בעל היסטוריה ביטוחית ואיך זה משפיע על עלות הביטוח

כדאיות הבחירה של ביטוח רכב נמדדת בעיקר לפי אופי השימוש ברכב, מספר הנהגים המשתמשים בו, הגיל והוותק שלהם על הכביש. בנוסף, חשוב להזכיר שאם לאחד הנהגים ברכב יש עבר ביטוחי, הדבר עשוי להשפיע על גובה הפרמיה. כלל אצבע שחשוב להכיר בנושא ביטוח הרכב גורס שהפרמיה נקבעת על פי המשתמש שלכאורה מגלם את הסיכון הגבוה ביותר. אם נוהג ברכב נהג חדש, נהג צעיר או נהג עם היסטוריה ביטוחית, הפרמיה תיקבע על פיו. זאת, גם אם שאר הנהגים ברכב בוגרים, ותיקים ובעלי עבר ביטוחי נקי. עלויות הביטוח לנהגים חדשים גבוהות, והנהג שבגינו ביטוח הרכב מתייקר באופן משמעותי הוא נהג חדש, צעיר או נהג עם היסטוריה ביטוחית – תאונות או שלילות רישיון.

  • נהג חדש: נהג חדש הוא נהג שקיבל את רישיון הנהיגה שלו לפני שנתיים או פחות. כל נהג, בכל גיל, ייחשב נהג חדש בתנאים הללו. רק לשם ההמחשה – אדם שהוציא רישיון נהיגה בגיל 50, ייחשב נהג חדש עד גיל 52. נהג חדש חייב בתחילת הדרך לנהוג עם מלווה, ואם הוא גילו פחות מ־21 שנים, הוא גם לא יכול להסיע מעל שני נוסעים ברכב כל עוד הוא נהג חדש.

  • נהג צעיר: נהג צעיר הוא, בפשטות, נהג שגילו פחות מ־24 שנים.

  • נהג עם היסטוריה ביטוחית: נהג שהיה מעורב בעבר בתאונה, או שהפעיל את הביטוח לתיקון רכב אחרי תאונה. מובן מאליו שאם לאותו נהג היו גם פסילות רישיון, הדבר הופך אותו לבעל היסטוריה ביטוחית.

 

בשנים האחרונות חלו שני תהליכים מקבילים. התהליך הראשון – מגמה של בעלי רכבים רבים לחפש כל דרך לחסוך בעלויות הביטוח, שמגיעות במקרים מסוימים לכדי אלפי שקלים בחודש עבור ביטוח מקיף וחובה כאחד. אם ברכב נוהג נהג בעל היסטוריה ביטוחית, נהג צעיר או חדש, עלויות הביטוח יהיו גבוהות עוד יותר. התהליך השני, שהתרחש במקביל, הוא מהפכה טכנולוגית שמעניקה לחברות הביטוח כלים למעקב אפקטיבי אחרי רכבים, תוך אפשרות לוודא בצורה מדויקת למדי מי נוהג ברכב בזמן נתון. על רקע זה החלו חברות ביטוח שונות להציע ביטוח לפי ק"מ לנהג חדש או כיסוי ביטוחי רק על חלק מהזמן עבור נהגים צעירים וחדשים. כיום ניתן לוודא על־ידי אמצעים טכנולוגיים בדיוק מתי נהג כזה נוהג וכך להעניק לו כיסוי ביטוחי אך ורק בפרק זמן זה.

מהם סוגי הביטוח המוצעים לחלק מהזמן?

סוגי הביטוח עבור חלק מהזמן שחברות הביטוח מציעות הם כדלקמן:

  • ביטוח לחודש: פוליסת ביטוח לחודש תקפה לכל החודש הקלנדרי ובמהלכו הרכב מבוטח בדומה לביטוח שנתי. ביטוח כזה נרכש לרוב במצבים שבהם הביטוח השנתי הסתיים ולבעל הרכב ברור שגם אם יחודש, זה לא יהיה ליותר מחודש. לדוגמה – בעל רכב שעומד לנסוע לחו"ל לתקופה ארוכה, וחבל לו לחדש ביטוח לשנה באלפים רבים של שקלים.

  • ביטוח לשבוע: ביטוח לשבוע נרכש עבור נהג ספציפי שלא ינהג ברכב יותר משבוע אחד מתוך תקופה ארוכה. אדם כזה יכול להיות חבר שמגיע מחו"ל לשבוע, או בן או בת שמגיעים להורים וינהגו ברכב מספר ימים בודדים בלבד.

  • ביטוח ליום אחד או למספר ימים: בדרך כלל, הורים רוכשים ביטוח כזה עבור הבן או הבת הצעירים שלהם שלא אמורים לנהוג ברכב יותר מכמה שעות, או לכל היותר כמה ימים, במהלך החודש.

 

אף שהמגמה היא לאפשר רכישת ביטוח לתקופות ממש קצרות, בדרך כלל לא ניתן לרדת לרזולוציות גבוהות עד כדי רכישת ביטוח לפי שעות. לרוב, הביטוח הקרוב ביותר לכך הוא ביטוח ליום אחד, או למספר ימים, וכך גם התעריף של הביטוח. חשוב להבין שהפרמיה עבור ביטוח לחלק מהזמן יקרה וכדאי לבדוק איפה משתלם לעשות ביטוח רכב ולרכוש ביטוח כזה רק אם המבוטח באמת משתמש בו לתקופה האמורה בלבד ולא מעבר לכך. כיום, עלות ביטוח יומי מינימלית דרך חברת ליברה היא 30 ₪ ליום, שזה אומר 900 – 930 ₪ לחודש. ביטוח כזה אפשר לרכוש ללא תלות בחברה שבה הרכב מבוטח, והוא מופעל באמצעות אפליקציה ייעודית. ניתן לבטח יותר מנהג חדש אחד, אבל כל נהג צריך להפעיל בנפרד את האפליקציה כשהוא נוהג ברכב.

ידיים אוחזות בהגה מכונית.

למי כדאי לבחור בביטוח לפי שעות או לתקופות קצרות?

  1. בעלי רכב שמשתמשים בו לעיתים רחוקות: אנשים שרוב הזמן מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, תחבורה ציבורית או ברגל ונוהגים ברכב רק ביציאות מחוץ לעיר או כשאין ברירה אחרת.
  2. בעלי רכב שיודעים שלא ינהגו בו למשך תקופה ארוכה: מי שנוסעים לחו"ל או מי שיש להם רכב מהעבודה שהוא הרכב העיקרי שבו הם עושים שימוש.
  3. נהגים חדשים/צעירים/בעלי עבר ביטוחי הנוהגים ברכב לעיתים רחוקות: סטודנטים, חיילים או צעירים שכבר הוציאו רישיון ולומדים במסגרת סגורה שלא מאפשרת להם להגיע הביתה, אלא לעיתים רחוקות יחסית.

כמה זה עולה – השוואת מחירים

כאמור לעיל, אין כיום חברה שמציעה ביטוח שאכן מופעל בצורה מדויקת לפי שעות. הביטוח הקרוב ביותר למצב הזה הוא ביטוח יומי, שמופעל באמצעות אפליקציה ותקף מרגע ההפעלה ולאורך כל היום שבו האפליקציה הופעלה. יש חברות במעניקות ביטוח לא ליום אחד, אלא למספר ימים כמעין עסקת חבילה. להלן טבלה המסכמת את הנושא:

חברת הביטוח

ותק וגיל הנהג

יום 1

2 ימים

3 ימים

4 ימים

הערות

הפניקס

פחות משנה

45

85

105

 

הפעלה לכל התקופה

הפניקס

יותר משנה עד גיל 21

45

85

105

 

הפעלה לכל התקופה

הפניקס

חדש מעל 21

35

55

65

 

הפעלה לכל התקופה

שומרת

חדש

  

120

 

מחיר אחד לשלושה ימים

איילון 

חדש

70-150

   

עלות הביטוח בהתאם לשווי הרכב

מגדל

 

   

80

מחיר אחד – לארבעה ימים

כלל

חדש

29

58

87

116

 למבוטחי כלל

הראל

 

   

88

הראל סוויץ' מאפשר להוסיף ביטוח יומי דרך האפליקציה

ליברה

 

30

   

לכל נהג בכל חברת ביטוח

מה מכסה הביטוח 

ביטוח לפי שעות או ביטוח לתקופה קצרה, אמור להעניק לרכב ולנוהג בו את כלל הכיסויים הביטוחיים, כפי שנקבעו בפוליסת הביטוח. 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני רכישת ביטוח לפי שעות או לזמן קצר?

הדבר החשוב ביותר שכדאי לדעת על ביטוחים כאלה הוא שהם מהווים חיסכון רק אם השימוש בהם הוא מושכל. ביטוח לחודש הוא יקר יחסית לביטוח לכל השנה, וביטוח ליום אחד יקר מביטוח לחודש אחד. אם אתה מעוניין לבטח ללא עבר ביטוחי או לרכוש ביטוח לתקופה קצרה, הדבר הנכון ביותר הוא ליצור קשר כבר כעת ולקבל הצעה המתאימה עבורך.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר