ביטוח נהג חדש לפי קילומטר – האם זהו הפתרון המושלם?

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

פרמיית ביטוח הרכב נוטה להיות גבוהה מאוד כאשר מבטחים נהג צעיר (בגילאי 17-24) או נהג חדש. למרבה המזל, ביטוח נהג חדש לפי קילומטר מסייע לפתור את הבעיה עבור הוריהם של נהגים חדשים ובעלי רכבים שהם נהגים חדשים, ומציע פלטפורמה לחיוב בדמי ביטוח בהתאם למרחקי הנהיגה של הנהג בפועל. איך בדיוק זה עובד ולמי זה עשוי להתאים? כל הפרטים לפניכם.

מה זה ביטוח לפי קילומטר?

ביטוח לפי קילומטר הוא מודל ביטוחי שמאפשר לשלם את הביטוח על הרכב, לפי שימוש בפועל – בהתאם לכמות הקילומטרים שהנהג ברכב נסע, במקום באופן גלובלי. פירוש הדבר בהקשר לנהגים חדשים, הוא שבעלי הפוליסה מחויבים בדמי הביטוח על בסיס הקילומטראז' שהנהג החדש נהג בפועל, ולא לפי עלויות הפרמיה המקובלות בפוליסת ביטוח רכב סטנדרטית, שעבור נהגים חדשים וצעירים הן גבוהות במיוחד. 

למי ביטוח לפי קילומטרים מתאים?

ביטוח לפי קילומטר לרכב, מתאים מאוד לנהגים שנוהגים לעיתים רחוקות יחסית או מרחקים קצרים במיוחד בשוטף, כמו גם עבור נהגים צעירים בגילאי 17 – 24 שמשתמשים ברכב באופן יחסית מצומצם ולצרכים מאוד ספציפיים, כדוגמת נסיעות הלוך וחזור לתיכון, לבסיס, לאוניברסיטה או למכללה, או לצורך יציאות עם חברים בסופי שבוע. בדרך כלל נהג צעיר וחדש אינו נוהג מרחקים ארוכים ללא מלווה ולכן תשלום מלא של פרמיית הביטוח, נחשב להוצאה לא משתלמת במיוחד.  

מסיבות אלו, בחברות ביטוח רבות בישראל, כמו הפניקס, כלל, מנורה, איילון, ביטוח ישיר נהג חדש לפי קילומטר – שבמסגרתו אפשר לשלם דמי ביטוח מופחתים, המותאמים למרחק שאותו נסע בפועל הנהג החדש או הנהג הצעיר, בכלי הרכב המבוטח. 

האם ביטוח רכב לפי קילומטר מומלץ לנהגים חדשים?

כאשר מדובר על ביטוח לפי קילומטר נהג חדש יכול להפיק מפוליסה כזו תועלת רבה. זאת מאחר ונהגים רבים בתחילת דרכם על הכביש, הם גם נהגים צעירים שנמצאים בצומת דרכים בחייהם, שבה הם גם יוצאים לעצמאות כלכלית בהדרגה, עוזבים את בית ההורים ונדרשים לשאת במקביל במגוון סוגים של הוצאות שלא היו להם בעבר – בין אם מדובר על תשלום שכר לימוד, הוצאות שכר דירה, תשלומי חשבונות חשמל, מים, ארנונה, הוצאות מחיה וגם הוצאות רכב כמו דלק, תיקונים וביטוחים.

בהתחשב בכל ההוצאות הללו, נהגים חדשים וצעירים, מנסים להפחית עד כמה שניתן בהוצאות הביטוח שלהם. הפתרון המוצע במסגרת תוכניות ביטוח נהג חדש לפי קילומטרים, יכול להקל באופן משמעותי מאוד על משקל הנטל הכלכלי שהנהג החדש נושא בו בשגרה, בכך שעלויות הביטוח בפוליסות אלו מותאמות למרחק הנסיעות שהנהג מבצע בפועל.

ביטוח נהג חדש לפי קילומטר

על היתרונות והחסרונות של ביטוח נהג חדש לפי קילומטר

אם יש לכם נהג חדש במשפחה, רכישת  ביטוח לפי קילומטראז' יכול להציע לכם מספר יתרונות בולטים:

  • חיסכון בעלויות הביטוח: ביטוח מבוסס קילומטר מציע תשלום גמיש הקשור לנסיעות שנעשו בפועל. כיסוי זה מופעל אך ורק כשמתבצעת נהיגה, ומאפשר לבעל הפוליסה לשלם בהתאם לקילומטרים שהרכב עבר עם הנהג החדש בפועל. 
  • עידוד נהיגה זהירה: ברבות מפוליסות הביטוח המבוססות על שימוש בפועל. קיימות תכונות כדוגמת "בנק קילומטרים" דיגיטלי, ויכולות למעקב אחר הנהיגה. בתוך כך, נהיגה זהירה יכולה להניב ל תגמול בצורת הוספת של קילומטרים למכסת הפוליסה, או הנחה בדמי הביטוח.
  • שקט נפשי: ביטוח לרכב לפי קילומטר מציע אלטרנטיבה אפקטיבית להפחתה בהוצאות הביטוח השנתיות, בד בבד עם יצירת פלטפורמה שמאפשרת לנהג החדש לתרגל את מיומנויות הנהיגה שלו. לרוב באפליקציות של ביטוחים אלו, קיימת פונקציית בקרת הורים שמאפשרת לעקוב אחר הרגלי הנהיגה של נהגים צעירים, ובכך מציעות להורים שקט נפשי שלא יסולא בפז.

כמובן, כמו בכל דבר, גם בביטוח לפי קילומטרים קיימים חסרונות מסוימים. החיסרון המרכזי בביטוח כזה, הוא שחריגה ממכסת הק"מ שמקצה הפוליסה, גוררת חיוב בתשלומים גבוהים. מאחר ומרבית הנהגים אינם יודעים להעריך מראש ובצורה מדויקת כמה קילומטרים ינהגו בפועל, הסיכון לחריגה ממכסת הקילומטרים בפוליסה, בהחלט קיים – וכך גם הסיכון בעלויות גבוהות בנוסף לחיוב לפי קילומטרים. בנוסף, פוליסות מסוג זה, מצריכות בחלק מהמקרים התקנה של התקן למדידת מרחקי נסיעה ברכב, ולא לכולם זה מתאים.

במה נבדל ביטוח נהג חדש לפי קילומטר מביטוח רכב רגיל?

עבור משפחות המאכלסות מספר נהגים, כולל נהגים צעירים או נהגים חדשים, שעלויות הביטוח שלהם נוטות לעלות באופן משמעותי ביחס לביטוח רכב רגיל, ביטוח מבוסס קילומטראז' מספק מענה ראוי. בתרחישים כמו אלה, שבהם נהג נוסף מגדיל את הוצאות הביטוח, בחירה בביטוח לפי קילומטר מתגלה כבחירה אופטימלית. במסגרת זו, הביטוח היקר יותר חל אך ורק כאשר הנהג הצעיר או החדש מפעיל את הרכב, ולא ההורים. כתוצאה מכך, נחסכות מן ההורים עלויות ביטוח מנופחות רק בגלל כמה נסיעות של אדם בודד.

למשל, בחברות ביטוח כמו הפניקס ביטוח נהג חדש לפי קילומטר, מאפשר לבעלי הפוליסה לשלם דמי ביטוח מופחתים מכפי שהיו משלמים בביטוח רכב רגיל בגין נהג חדש או צעיר, בהתאם למרחקים שאותם הנהג החדש נסע בפועל.

גם ב-AIG זמינה אפשרות דומה, של ביטוח רכב מבוסס קילומטרים המותאם לנהגים חדשים. אפליקציה ידידותית למשתמש מאפשרת מעקב בזמן אמת אחר נסיעות. כדי להתחיל, צריך לרכוש חבילת קילומטרים עבור הנהגים הצעירים והחדשים המשתמשים ברכב שלכם. מפעילים את האפליקציה עם הכניסה לרכב, ודואגים להשבית אותה עם סיום הנסיעה – וחוסכים בתשלומי פרמיית הביטוח של הנהג החדש.

ביטוח נהג חדש לפי קילומטר

לסיכום

כפי שלבטח הבנתם אם קראתם עד פה, תוכניות ביטוח נהג חדש לפי קילומטר, מוצעות כיום בחברות ביטוח רבות בארץ, ומספקות מענה משתלם וחסכוני מאוד לנהגים חדשים, נהגים צעירים ומשפחות שבהן הרכב נמצא בשימוש של נהגים כאלו. לכן מומלץ לערוך סקר שוק מקיף בין המבטחות השונות ולגלות כמה כסף תוכלו לחסוך באמצעי זה.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר