ביטוח רכב השוואה – איך לבצע השוואת מחירים נכונה

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

לביטוחי רכב יש תפקיד משמעותי בשמירה על נהגים ובעלי רכבים מפני אירועים בלתי צפויים בדרכים. כפי שאתם בטח יודעים, חברות ביטוח שמציעות פוליסות ביטוח לרכב, לא חסרות בישראל, אך מציאת הפוליסה שמציעה את הכיסוי המתאים לצרכים ולתקציב שלכם, יכולה להיות משימה לא פשוטה. לכן במאמר זה, נציג כמה קווים מנחים שיסייעו לכם לערוך לקראת רכישת ביטוח רכב השוואה נכונה ויעילה, שתאפשר לכם לבחור בפוליסת ביטוח הרכב שתספק עבורכם את התמורה המשתלמת ביותר.

מה חשוב לדעת כשמשווים בין ביטוחי רכב?

כאשר מבצעים לקראת רכישת ביטוח רכב השוואה מחירים הם פקטור שאי אפשר (וגם לא צריך) להתעלם ממנו. אם ברצונכם למצוא ביטוח רכב זול אך מבלי להתפשר על התמורה המוצעת בפוליסה, ישנם כמה פרמטרים שכדאי שתתחשבו בהם, בביצוע סקר השוק שלכם:

הנתונים האישיים שלכם משפיעים על מחיר הפוליסה – בהשוואת ביטוחי רכב עליכם לקחת בחשבון את הגיל שלכם, היסטוריית הנהיגה שלכם וכמה אתה נוהגים. סוג הרכב והיקף השימוש בו יכולים גם כן להשפיע על עלויות הביטוח.

נהגים זהירים משלמים פחות – אם יש לכם רקורד נהיגה נקי, סביר להניח שתקבלו מחירי ביטוח טובים יותר.

הצעת המחיר שאתם מקבלים היא ייחודית לכם – השוואת מחירי ביטוח רכב עם ההצעות שאנשים אחרים קיבלו, עשויה להיות לא רלוונטית, שכן מצבו של כל אדם הוא ייחודי וכך גם סוג הפוליסה המוצעת לו, שעשויה לעלות יותר או פחות ממה שהוצע לאנשים אחרים. לכן התמקדו במציאת ביטוח הרכב הזול ביותר עבור הרכב והרגלי הנהיגה הספציפיים שלכם.

ביטוח לפי קילומטראז' עשוי להיות משתלם יותר למי שנוהג פחות – אם אתם לא נוהגים הרבה, שווה לכם לשקול לרכוש ביטוח רכב לפי קילומטר, מכיוון שהוא יכול להיות חסכוני יותר.

מערכות בטיחות לרכב עשויות להוזיל את מחיר הפוליסה – התקנת מערכות בטיחות ברכבים ישנים עשויה לזכות בהנחות בביטוח החובה. בנוסף לכך, רכבים חדשים מגיעים לרוב עם תכונות בטיחות, מה שמוביל להורדת עלויות הביטוח עבורם.

שווה לבדוק אם יש הנחות מיוחדות – חברות ביטוח מסוימות מציעות הנחות לאוכלוסיות ספציפיות כמו סטודנטים, עובדי מדינה או חברים במועדוני צרכנות או ארגוני עובדים. אל תהססו לברר אם מעמדכם או השתייכותכם לארגון מסוים, מקנים לכם הנחה ברכישת פוליסת ביטוח רכב בחברות ביטוח שונות.

ביטול השתתפות עצמית מעלה את מחיר הפוליסה – כדאי לבדוק את אפשרויות ההשתתפות העצמית ולחשוב היטב אם ביטול ההשתתפות העצמית שווה את העלות הנוספת. 

לפעמים פוליסה שמאפשרת תיקונים במוסכי הסדר כדאית יותר – שימוש במוסך הסדר לתיקונים עשוי להוריד את ההשתתפות העצמית ולספק הטבות נוספות במסגרת הפוליסה.

המחיר הוא לא חזות הכל – קחו בחשבון לא רק את המחיר אלא גם את הכיסוי, התנאים ורמת השירות שמציעה כל אחת מחברות הביטוח.

ביטוח רכב השוואה

כיצד משווים בין פוליסות ביטוח חובה לרכב?

כאשר אתם משווים בין אפשרויות ביטוח חובה לרכב, ייתכן שתבחינו כי מחירי הפוליסות שהוצעו לכם, די דומים. במקרים כאלה, אתם יכולים לקבל את ההחלטה איזה ביטוח רכב לרכוש, על סמך הקריטריונים הבאים:

  1. בחרו בביטוח הזול ביותר: בחרו את פוליסת הביטוח עם הפרמיה הנמוכה ביותר במידה וההפרשים במחירים מזעריים, והכיסוי אחיד.
  2. התייחסו לאיכות השירות: בחרו חברת ביטוח הנותנת שירות מעולה על פי מדד השירות השנתי של משרד האוצר והתרשמותכם האישית.
  3. בדקו חבילות ביטוח: חפשו חבילות ביטוח המציעות כיסוי משולב כמו ביטוח חובה + ביטוח מקיף או ביטוח חובה + ביטוח צד ג' עם הנחות בביטוח רכב. כך ייתכן ותצליחו למצוא את האפשרות החסכונית ביותר שמתאימה לצרכי הכיסוי הביטוחי שלכם באופן אופטימלי.

 

על ידי התחשבות בגורמים אלה, תוכלו לבחור בביטחון את פוליסת ביטוח החובה לרכב המתאימה והמשתלמת ביותר עבור הדרישות הספציפיות שלכם.

באילו פרמטרים יש להתחשב כשמבצעים לקראת רכישת ביטוח רכב מקיף השוואה?

אם אתם מעוניינים לערוך לקראת רכישת פוליסת ביטוח רכב השוואה, ישנם מספר גורמים חיוניים שחשוב במיוחד לקחת בחשבון בביצוע סקר שוק לגבי רכישת ביטוח מקיף לרכב. אז אילו היבטים מרכזיים כדאי לבדוק מלבד עלות הביטוח?

ובכן, בראש ובראשונה, יש חשיבות מכרעת לבחון את הכיסוי שמציעה כל פוליסת ביטוח מקיף שמציעים לכם. ביטוח מקיף מכסה בדרך כלל רשימה קבועה של אירועים שמביאים לפיצוי על נזקים לרכב המבוטח, כגון שריפה, גניבה ותאונות. עם זאת, חלק מהפוליסות של ביטוח מקיף לרכב, במיוחד אלו המותאמות לנהגים זהירים, עשויות להרחיב את הכיסוי כך שיכלול מצבים נוספים כמו פיגועים, שביתות, מלחמה ונזקים שנגרמו על ידי מכונאים או עובדי חנייה לכלי הרכב המבוטח.

לאחר מכן, יש לבדוק את הנוסחה המשמשת לחישוב ערך הרכב שלכם. אם הנוסחה אינה מצוינת במפורש בפוליסת הביטוח המקיף, אל תהססו לברר לגביה. מידע זה חיוני בעת הערכת השווי במקרה של טוטאל לוס או תיקונים.

בנוסף לגורמים הנ"ל, חשוב מאוד לבדוק אם מסופקות בפוליסה הרחבות בחינם או בתשלום, ובמיוחד הגנה לאביזרים שנוספו לרכב שלכם ואינם חלק מהמפרט הסטנדרטי שלו. ביטוח מקיף סטנדרטי מכסה בדרך כלל רק את האביזרים הכלולים במפרט הרכב הבסיסי. אם ברצונכם לבטח שדרוגים כלשהם, הקפידו לברר לגבי העלות הכרוכה בכך. חשוב לזכור שתוספות נוספות כגון שירותי דרך וגרירה, כיסוי רכב חלופי וכיסוי חלונות שבורים יכולים להשפיע על המחיר הכולל, ולכן כדאי להשוות בין ההטבות שאתם מקבלים במחיר שאתם נדרשים לשלם בגין פוליסת המקיף המוצעת לכם.

יתר על כן, בביצוע השוואה ביטוח רכב כדאי לשקול לתת עדיפות לפוליסות ביטוח המבוססות על קילומטראז'. זאת משום שעקב השינויים בדפוסי העבודה עקב גורמים כמו מגיפת הקורונה ותנאי התנועה הבעייתיים בארץ בעקבות עבודות הרכב הקלה, שיבושי תנועה על רקע הפגנות וכדומה, אנשים רבים נוהגים פחות לעבודה ועובדים יותר מהבית. בהתאם לזאת, רכישת ביטוח רכב המבוסס על הקילומטרים שהרכב נסע, עשוי להתגלות כמשתלם וזול יותר למי שנוסע פחות קילומטרים. גם משפחות עם נהגים חדשים, שמרחק הנסיעה שלהם יכול להשפיע באופן משמעותי על עלויות הביטוח, צריכות לשים לב במיוחד לאפשרות זו, שכן ביטוח רכב לפי קילומטראז' לנהגים חדשים יכול להיות פתרון מצויין.

ביטוח רכב זמני הוא שיקול נוסף שכדאי להביא בחשבון כשמחפשים ביטוח מקיף לרכב, בעיקר לביטוח נהגים חדשים וצעירים. ביטוח מסוג זה מאפשר לשלם רק עבור הימים בהם הם משתמשים בפועל ברכב המשפחתי, ומונע עלייה משמעותית בפרמיה הכוללת של ביטוח רכב משפחתי.

כמו כן, עליכם לבדוק אם בפוליסות המקיף המוצעות לכם, קיימים תנאים מקלים לקביעת טוטאל לוס או אובדן מוחלט לרכב. לדוגמה, חלק מהפוליסות עשויות להכריז על אובדן מוחלט לפני שחלפו 30 יום מאז גניבת הרכב או לקבוע טוטאל לוס גם לרכב עם פחות מ-50 אחוזי נזק.

מעבר לכך, כדאי שתבדקו את התנאים לקבלת רכב חלופי, את סוג הרכב הספציפי המסופק וכן את עלותו. היו מודעים לסכום ההשתתפות העצמית וכיצד שינויים בהשתתפות העצמית יכולים להשפיע על העלות הכוללת של ביטוח המקיף לרכבכם. בהקשר זה, חשוב לבדוק גם מהם התנאים לקבלת מכונית חדשה או פיצוי כספי בשווי הרכב שנגנב או ניזוק.

לבסוף, קחו בחשבון את רמת השירות שמציעה כל חברת ביטוח. לשם כך, שימו לב למדד השירות שמפרסם משרד האוצר וסמכו על התרשמותכם האישית מהידידותיות והמקצועיות של נציגי חברת הביטוח ואתר האינטרנט שלה. שירות לקוחות טוב, הוא חלק חיוני בהבטחת חוויה חלקה ומשביעת רצון במהלך כל תהליך תביעה במסגרת פוליסת ביטוח המקיף שתרכשו ולכן לא כדאי להתפשר על שיקול זה.

ביטוח רכב השוואה

5 טיפים שיסייעו לכם להשוות בין ביטוחי צד ג' לרכב בצורה נכונה

כעת משכיסינו את ההמלצות שלנו בנושא השוואה ביטוח חובה ולגבי השוואת ביטוח מקיף, נדון בדברים שיש לקחת בחשבון בעת ​​השוואת ביטוח צד ג':

  • גבול האחריות: בדקו את הסכום המקסימלי שמציעה חברת הביטוח לנזקי צד ג'. השאיפה היא למצוא פוליסה עם גבול אחריות גבוה שאיננו מגדיל משמעותית את עלות הביטוח, כדי להבטיח כיסוי סביר.
  • סכום השתתפות עצמית: ככל שההשתתפות העצמית גבוהה יותר, כך מחיר הביטוח יהיה זול יותר, אך חשוב לבחור בסכום השתתפות עצמית שתוכלו להתמודד עמו במידת הצורך. הימנעו מהשתתפות עצמית גבוהה מדי שעלולה להקשות עליכם להפעיל את הביטוח בעת הצורך.
  • כיסוי משפטי: שימו לב להיקף הטיפול המשפטי שניתן במסגרת הפוליסה אם צד ג' תובע אתכם. גלו אם הוא מכסה תביעות נזיקין אזרחיות, תביעות פליליות או את שניהם, והאם הכיסוי כולל רק תביעות ראשוניות או גם תהליכי ערעור. חשוב להבין את התנאים שבהם יינתן טיפול משפטי.
  • הרחבות ביטוח: חפשו פוליסה שניתן להוסיף לה הרחבות יקרות ערך כמו שירותי דרך וגרירה, רכב חלופי וכיסוי שברים בשמשות. העריכו את ההטבות וההנחות הזמינות עבור הרחבות אלו, והוסיפו את עלות ההרחבות הרצויות להשוואת המחירים של ביטוח צד ג'.
  • רמת שירות: חשוב במיוחד להעריך את רמת השירות שמציעה חברת הביטוח ונציגיה – הן טלפונית והן באתר האינטרנט. שירות לקוחות טוב חשוב לחוויה חלקה ומשביעת רצון מול חברת הביטוח.

אילו חברות ביטוח מציעות פוליסות ביטוח רכב בישראל ומה הן מציעות?

בארצנו הקטנטונת פועלות חברות ביטוח רבות המציעות ביטוחי רכב מסוגים שונים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג', וכן פוליסות ביטוח רכב משולבות כמו ביטוח חובה + מקיף, או ביטוח חובה + צד ג'.

עם חברות הביטוח הבולטות בארץ המציעות פוליסות ביטוח רכב, נמנות:

  1. הראל חברה לביטוח: הראל היא אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל ומציעה סוגים שונים של כיסויים ביטוחיים, לרבות ביטוח רכב.
  2. מנורה מבטחים: מנורה מבטחים מספקת פוליסות ביטוח רכב מסוגים שונים.
  3. מגדל ביטוח: מגדל היא חברת ביטוח גדולה נוספת בישראל המציעה מגוון אפשרויות לביטוח רכב.
  4. כלל ביטוח: כלל ביטוח היא עוד שחקנית בולטת בשוק הביטוחים בישראל ומציעה פוליסות ביטוח רכב מסוגים שונים.
  5. איילון חברה לביטוח: איילון הינה חברת ביטוח מובילה בישראל אשר מספקת כיסוי ביטוחי לרכב.

 

בנוסף למבטחות הגדולות הללו, קיימים שחקנים מוכרים נוספים בשוק הביטוחים לרכב וביניהם, הכשרה חברה לביטוח, שירביט, אליהו, שלמה (ניו-קופל) ועוד.

מטבע הדברים, הזמינות, היצע הפוליסות, תנאי הכיסוי והמחירים של חברות הביטוח עשויים להשתנות עם הזמן, וחברות חדשות עשויות להיכנס לשוק. מסיבות אלו, כאשר מחפשים מידע על פוליסות ביטוח רכב בישראל, עדיף לחקור את האפשרויות העדכניות הקיימות ולא להסתמך על השוואות ביטוחי רכב ומחירים שנערכו בזמן נתון.

זכרו כי בעת השוואת פוליסות ביטוח רכב, חיוני לקחת בחשבון גורמים כגון סוגי כיסוי, גבול האחריות, השתתפות עצמית, פרמיות, שירות לקוחות וכל ההטבות או ההנחות הנוספות שמציעה כל מבטחת.

כדי לקבל את המידע העדכני והמפורט ביותר על פוליסות ביטוח רכב ומחיריהן, מומלץ לבקר באתרים של חברות ביטוח ספציפיות או להתייעץ עם סוכן ביטוח אמין שיוכל לספק לכם ייעוץ מותאם אישית בהתאם לצרכים ולנסיבות הספציפיות שלכם.

לסיכום

במדריך זה ראינו כי מציאת ביטוח רכב זול מצריכה התחשבות בגורמים שונים הספציפיים לרכב שלכם, להרגלי הנהיגה שלכם ולנתונים פרטניים נוספים. בהתאם לכך, אם אתם מחפשים ביטוח חובה, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' או פוליסות משולבות, כדאי להתמקד בהשגת המחיר האטרקטיבי ביותר עבורכם ביחס לנתונים הספציפיים לכם, במקום להשוות הצעות מחיר עם אנשים אחרים. 

זכרו שכדי להוזיל במחיר הפוליסה, תוכלו לנצל את ההנחות וההטבות שמוצעות לבעלי רכבים חדשים, כמו גם לנהגים זהירים עם היסטוריית נהיגה תקינה, ולבדוק אפשרויות כמו ביטוח קילומטראז', התקנת מערכות בטיחות לרכב שיכולות להוזיל את עלות הפרמיה ומבצעים מיוחדים המוצעים לאוכלוסיות מסוימות. 

שימוש בכלים מקוונים שמציעים השוואת ביטוח רכב אונליין, יכול להפוך את התהליך לחלק ופשוט יותר, ולאפשר לכם להעריך לא רק את העלות אלא גם את הכיסוי ורמת השירות הניתנות על ידי חברות ביטוח שונות. 

אנו מקווים שהטיפים שסיפקנו במדריך זה, יסייעו לכם לערוך סקר שוק יסודי בתחום ביטוחי הרכב, שבאמצעותו תוכלו לרכוש פוליסה משתלמת שעונה על הצרכים שלכם בצורה מיטבית ותספק לכם מקסימום שקט נפשי בדרכים.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר