רפורמה תחבורה ציבורית

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

בשנת 2016 משרד התחבורה השיק רפורמה בתחבורה הציבורית, ונוספו לה מספר סעיפים נוספים בשנת 2018. אז מה הרפורמה הזו בעצם אומרת ואיך היא משפיעה על החיים שלנו?

עד שנת 2016, במידה ורציתם לנסוע במספר כלי תחבורה ציבוריים (רכבת, אוטובוס, המטרונית בחיפה והרכבת הקלה בירושלים) הייתם צריכים לשלם על כל נסיעה בנפרד, בשונה מהאופן המקובל מרוב המדינות בעולם. משרד התחבורה שם לב לכך ובאותה שנה השיק את 'רפורמת התעריפים' שליבה הוא אופציות לרכישות מנויים משתלמים וצמצום רכישת הכרטיסים. בכך, תוכלו לחסוך זמן יקר שהתבזבז על רכישת כל כרטיס במקום נפרד וגם תוכלו להשתמש בכמה שיותר כלי תחבורה ולנסוע לאן שתרצו וכמה שתרצו בקלות ובמהירות.

כולנו מכירים את כרטיס ה'רב קו' הצהוב, שמאפשר לחסוך בנייר ולטעון בו ערך צבור הניתן למימוש בתחבורה הציבורית. הרפורמה החדשה הפכה אותו לשימושי ויעיל מאי פעם. תוכלו להטעין את הרב קו שלכם ב'מינוי נסיעה' הכולל את כל אמצעי התחבורה הציבורית שפורטו ולנסוע בכל (או חלק) מהם בתחומי המטרופולין שבחרתם

מה זה מטרופולין? המונח המדיני מתייחס למטרופולין כאוסף של יישובים הסובבים סביב עיר גדולה במיוחד המספקת להם מגוון שירותים, אך ברפורמה מיוחס לחלוקת התחבורה הציבורית לארבעה אזורים: חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. הודות לרפורמה, תוכלו לרכוש הסכמי נסיעה משתלמים ולעבור בין המטרופוליטניים או ברחבי הארץ כולה. לצערנו, הרפורמה כרגע לא כוללת את אזור הערבה ואילת.

כל תהליך הטעינה והרכישה מתאפשר רק דרך כרטיס הרב קו שלכם. תוכלו לרכוש דרכו מנויי נסיעה יומיים, שבועיים או חודשיים במטרופולין שבחרתם ותוכלו לעבור בין כלי התחבורה הציבורית השונים בקלות ובלי הסרבול של לרכוש כרטיס כל פעם מחדש. במידה ואתם זכאים להנחות בתחבורה הציבורית (גמלאים, סטודנטים וכו') תוכלו לעדכן זאת על גבי הרב קו שלכם.

במידה וחששתם שהרפורמה משפיעה על סדרי הקווים והתדירות שלהם, אנחנו כאן כדי להרגיע אתכם. הרפורמה עוסקת אך ורק בענייני התשלום, סוגי הכרטיסים ותעריפי הנסיעה והיא לא תשפיע על מיקומי קווי התחבורה הציבורית או במספר הקווים כלל.

לסיכום, הרפורמה הזו של משרד התחבורה נודעה כדי להקל על השימוש שלנו בתחבורה הציבורית ועל הכיס של כולנו. הרפורמה השיקה מגוון עסקאות נסיעה משתלמות שיאפשרו לכם להשתמש בכל כלי התחבורה הציבורית הרשומים בקלות ולחסוך מכם את כאב הראש והדאגה של רכישת כרטיס כל פעם מחדש.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר