רב קו- כל מה שצריך לדעת

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

כולנו כבר מכירים את הרב קו, אותו כרטיס נסיעה בצבע צהוב שעשה מהפכה בתחום כרטיסי התחבורה הציבורית בישראל, אבל מה אתם יודעים עליו? איפה אפשר להנפיק אותו? אילו הסדרי נסיעה ניתן לרכוש? מהו ערך צבור? האם אפשר להנפיק כרטיס בלי פרטים מזהים? מה זה מטרופולין ואיך זה משפיע על הנסיעות שלי? מי זכאי להנחה? עם אלו כלי תחבורה ניתן לשלם עם הרב קו? האם אני יכולה לשלם דרך הטלפון? במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו לגבי הכרטיס הקטן שעשה שינוי גדול.

הרב קו הושק לראשונה בשנת 2008 כתחליף מגנטי וחדיש לכרטיסי הנסיעה מנייר שהיו בשימוש עד אז. בכרטיס קיים שבב זיכרון וקיימים שלושה סוגי כרטיסים: כרטיס אישי המכיל פריטים מזהים של בעל הכרטיס כמו שם ותמונה ועליו ניתן לממש הנחות מסוימות (סטודנטים, גמלאים, נוער ועוד).

המידע עליכם יישמר במאגר, אך שאם הכרטיס יאבד או ייפגם יוכלו לחדש לכם אותו. כרטיס חצי אנונימי גם יופיעו שמכם ותמונתכם אך לא יישמר במאגר הנתונים, כך שאם הוא אבד או נפגם לא תוכלו לעשות דבר. ישנו כרטיס אנונימי שהוא מופיע ללא שם או תמונה והוא אינו מאפשר קבלת הנחות לזכאים אלא רק הנחות כלליות והוא לא מבוטח בפני אובדן או תקלה.

כיום ניתן לשלם על הנסיעות שלכם באמצעות ה'רב קו' בארבעה כלי תחבורה: רכבת ישראל, כל חברות האוטובוסים, ה'מטרונית' בחיפה ו"הרכבת הקלה" בירושלים. במידה ותרצו להטעין את כרטיס הרב קו שלכם תוכלו לעשות זאת בתחנות 'רכבת ישראל', בעמדות של חברת 'רב קו' או באמצעות הסמארטפון ואפליקציית HopOn. חשוב לציין כי טעינת הכרטיסים דרך הטלפון הנייד מתאפשרת רק וקיים אצלכם במכשיר הנייד תוסף NFC היכול לבצע סריקה של הכרטיס ולקבל עליו את הפרטים המלאים.

איך אני יכול להנפיק רב קו משלי?

במידה ואין לכם כבר רב קו קיים, אתם תידרשו להנפיק כרטיס חדש. הכרטיס הסטנדרטי נקרא "כרטיס רב קו אישי" והוא יונפק עם שמכם ותמונתכם על גב הכרטיס. על מנת להנפיק כרטיס רב קו חדש תצטרכו ללכת אל עמדות ומרכזי השירות של "על הקו" המפוזרות ברחבי הארץ.

לנוחיותכם, קיים אתר בו תוכלו לחפש בנוחות את העמדה הקרובה למקום מגוריכם. בנוסף, ניתן להנפיק כרטיס רב קו באופן דיגיטלי באתר רב קו אונליין ובאפליקציית HopOn. ישנם כמה דברים שתצטרכו להביא אתכם כשאתם ניגשים להנפיק כרטיס רב קו לראשונה:

  1. תעודת זהות או דרכון עדכני
  2. טופס בקשה להנפקת כרטיס חכם. עליכם להביא את הטופס מלא וחתום. תוכלו למצוא את הטופס בקלות באתר משרד התחבורה.
  3. במידה ואתם זכאים להנחה, תצטרכו להביא מסמכים המעידים על אישור זכאות.

 

במידה ואינכם רוצים לרכוש כרטיס רב קו בעל פרטים מזהים, תוכלו לרכוש כרטיס רב קו אנונימי. ניתן לרכוש את הכרטיס אך ורק בעמדות השירות של "על הקו" או בחנויות נבחרות. הנפקת הכרטיס האנונימי כלולה בעלות של 5 שקלים, וחשוב לזכור שמכיוון שהכרטיס אינו מכיל פרטים מזהים לא תוכלו לקבל עליו הנחות במידה ואתם זכאים להן.

ניתן לטעון את הכרטיס בטעינות חוזרות ללא הגבלה דרך ערך צבור המקנה 20% הנחה, חוזה תקופתי (יומי או שבועי) ונסיעות בודדות אך אי אפשר לטעון אותו בהסדר נסיעה חופשי-חודשי. חשוב לזכור כי במקרה של תקלה או אובדן הכרטיס לא תוכלו לקבל החזר על נסיעות\כסף שהוטען בכרטיס, עקב חוסר הפרטים האישיים.

אז אילו הנחות קיימות ברב קו ואילו שיטות תשלום אפשריות יש?

קיימות מספר קבוצות באוכלוסייה שזכאות להנחות משמעותיות כשהן נוסעות בתחבורה הציבורית:

  • אזרחים ותיקים זכאים להנחה של 50% בכל כלי התחבורה הציבורית.
  • בני נוער עד גיל 18 זכאים להנחה של 50% בכפוף לזכאות בחוק.
  • סטודנטים זכאים להנחה של 33%, ובמידה ותרכשו מנוי סמסטריאלי או שנתי ההנחה תעלה ל-50%.
  • עיוורים ונכים זכאים לנסיעות ללא עלות בתחבורה הציבורית.
  • מלווים לעיוורים זכאים ל-50% הנחה בכל כלי התחבורה הציבורית.
  • מתנדבי שנות שירות, חיילי של"ת וחניכי מכינות קדם צבאיות זכאים לנסיעות ללא עלות בתחבורה הציבורית מלבד קווי אילת.
  • מתנדבי שירות לאומי, של"ת וקד"צ זכאים לנסיעות ללא עלות בתחבורה הציבורית במידה ויעדכנו את פרופיל הנסיעה לפרופיל המתאים.
  • חיילים בצה"ל זכאים לנסיעות ללא עלות בכל כלי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והתיקוף יעשה באמצעות החוגר הצה"לי.

 

כיום קיימים מספר אופציות תשלום באמצעות הרב קו: 'ערך צבור', 'גמיש 30', 'חופשי יומי', 'חופשי שבועי' ו- 'חופשי חודשי'.

  • 'ערך צבור'- הערך הצבור מאפשר לכם לטעון סכום כסף של עד 1,000 שקלים על כרטיס ה'רב קו' שלכם ולהשתמש בו מתי שתרצו היכן שתרצו. הסכום המזוכה בכרטיס מקבל הנחות לפי הפרופיל המצוין בכרטיס, וכך נוצר לכם ערך צבור גבוהה יותר מסכום הכסף שהטענתם מלכתחילה. בפרופיל משתמש רגיל תקבלו הנחה של 20%, וקיימות הנחות שונות לפרופילים שונים. בנוסף, תוכלו להמיר את הערך הצבור שלכם לכרטיסים אחרים.
  • 'גמיש 30'- נסיעה באזור נבחר במשך שלושים ימים. ניתן לרכישה בכל עת.
  • 'חופשי יומי'- הסדר נסיעה שמאפשר לכם מגוון מחירים נוחים במסגרת נסיעה יומית.
  • 'חופשי שבועי'- הסכם נסיעה התקף לשבוע מרגע הרכישה ויאפשר לכם מגוון מחירים נוחים במסגרת אותו שבוע.
  • 'חופשי חודשי'- הסדר נסיעה שמאפשר לכם מגוון מחירים נוחים במסגרת חודש רכישת ההסדר.

 

הסדר הנסיעה 'חופשי-חודשי' הוא אולי הסדר הנסיעה הנוח ביותר מבין השלושה. הסדר נסיעה זה מאפשר לכם לבצע את כל הנסיעות שאתם צריכים בראש שקט ומבלי לדאוג לטעינת כסף על הכרטיס או לתקף אותו בקופה או בעמדות התיקוף העצמי.

ההסדר החופשי-חודשי של רב קו מציע פתרון מאוד נוח למי מאיתנו שמבלים שעות רבות בתחבורה הציבורית או משתמשים בה על בסיס יום יומי כגון נסיעות לעבודה. החופשי החודשי מתאים במיוחד למי מאיתנו שעובדים או לומדים במקום רחוק יחסית מהבית, שהנסיעה אליו בכל יום יכולה לעלות לא מעט בכלל. החופשי- חודשי יכול לחסוך לכם סכום כסף לא מבוטל ולהשאיר אתכם גם עם ראש שקט ונטול דאגות.

האם יש לרב קו אתר שאפשר להיעזר בו?

במידה ואתם מרגישים שאתם מסתבכים או שאתם לא בדיוק יודעים מה אתם צריכים לעשות, האתר של רב קו אונליין תמיד עומד לשירותכם. באתר תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים ועוד קצת מעבר. דרך האתר תוכלו להזמין כרטיס רב קו של כל הפרופילים מבלי לעמוד בתור, תוכלו לאתר את עמדת טעינת הרב קו הקרובה לביתכם, לבקש הנחות בהתאם לזכאותכם, לחפש חוזים המתאימים לכם לפי אזור הנסיעה בו אתם מתכוונים לשהות, להאריך תוקף של כרטיס רב קו אונליין, לבצע רכישות מאובטחות באמצעות כרטיס האשראי, ביטול חוזים שנטענו, מציאת חוזים אידיאלים המסודרים לפי אזורים וצורות תשלום ועוד.

בנוסף, תוכלו למצוא באתר שאלות ותשובות נפוצות שגולשים רבים שאלו, כך שרוב הסיכויים שתמצאו את התשובה לשאלה שלכם ממש באתר. באתר תוכלו למצוא את היסטורית הטעינות והעדפות הנסיעה שלכם, לראות באופן מסודר את כל חוזי הנסיעה המוצעים באתר, לקרוא אודות רב קו אונליין ועוד.

אתר רב קו אונליין מאפשר לכם לבצע טעינה של כרטיס הרב קו גם מהמחשב האישי שלכם בבית. לשם כך תצטרכו לרכוש קורא כרטיסים מוסמך ומשם הדרך נעשית מאוד קלה. פשוט מחברים את קורא הכרטיסים למחשב, נרשמים לאתר, מתקינים את התוכנה הייעודית על המחשב ופשוט טוענים את הכרטיס, פשוט וקל.

האם יש לאתר רב קו אופציה ייחודית לעסקים?

אופציה מעולה נוספת שאתר רב קו אונליין מציע הוא פתרונות למוסדות גדולות וארגונים. חברת רב קו מכירה בכך שעובדים רבים של חברות וארגונים רבים ושונים בגדלם בשוק משתמשים בשירותיהם ולכן הם מציעים לבעלי החברות פתרונות המתאימים בדיוק להם.

במידה ואתם בעלי עסק ורוצים לפנות אליהם תוכלו לקבל אופציה להנפקת מספר רב של כרטיסים בבת אחת, חשבונית אחת מרוכזת של כל הטעינות שנעשו בכרטיסי העובדים במהלך החודש, לטעון את הרב קו מהמחשב או הטלפון, לעקוב אחר כמויות הטעינה וההוצאה דרך האתר של חברת 'רב קו' ותמיכה וליווי אישי של צוות תמיכת הלקוחות של החברה. הסדר שכזה יכול להיות מועיל ביותר עבור מגוון סוגים של עסקים גדולים ובינוניים כאחד, ויכול לגרום לכם להיות בטוחים שלעובדים שלכם יש איך להגיע לעבודה בבטחה ובמהירות בכל יום.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר