יתרונות השימוש בתחבורה הציבורית

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

אחרי עשרות שנים בהן עודדו אותנו, ממשלות, חברות, מפרסמים, לרכוש רכב פרטי ולהשתמש בו לנסיעות קצרות וארוכות, הרי שהעולם עושה "סיבוב פרסה" ומנסה לעודד אותנו לוותר על הרכב הפרטי ולהשתמש בתחבורה ציבורית כמה שיותר.

לצד התמיכה במעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית, שבא לידי ביטוי הן בקמפיינים והן במגבלות שונות המוטלות על בעלי רכבים פרטיים, אנחנו יכולים ניסיון להפוך את התחבורה הציבורית לאמצעי התחבורה העיקרי, בתוך הערים ומחוצה להם, על ידי השקעה מסיבית בסלילות מסילות ברזל לרכבות, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית לאוטובוסים, הקמת רכבות קלות ועוד.

 

למה נכון להשתמש בתחבורה ציבורית מבחינה חברתית?

בשביל להבין את החשיבות של תחבורה ציבורית, צריך להתייחס לזה הן ברמת החברה והן ברמת הפרט. כאן נסתכל על זה ברמת החברה:

  • סביבה נקייה – ככל שיהיו פחות רכבים פרטיים על הכביש, כך הסביבה תהיה יותר נקייה ופחות מזוהמת. זה טוב עבורנו וזה טוב עבור הדורות הבאים.
  • הקטנת העומס – אם מפחיתים את כמות הרכבים הפרטיים בכביש, אז מקלים על העומס, מונעים פקקים ואפשר לפעול בצורה יותר יעילה.
  • חיסכון – ככל שיהיו פחות רכבים, אז יהיה חסכון כלכלי גדול יותר, לא רק ברמת הפרט הבודד, אלא גם ברמת החברה.
  • פחות צפיפות ביישובים – אם מצמצמים את מספר הרכבים הפרטיים, אז אפשר לחסוך במקומות חנייה, אפשר לחסוך בחניונים. אפשר לתכנן את הרחובות בצורה יותר נעימה עבור התושבים והולכי הרגל באופן כללי.
  • פחות תאונות – נתונים מלמדים שאם יש פחות רכבים פרטיים, ישנן פחות תאונות דרכים.

 

למה משתלם להשתמש בתחבורה ציבורית ברמת הפרט?

  • חוסך לנו זמן – במקום לבזבז שעות ארוכות בפקק, אנחנו יכולים להגיע מהר יותר באמצעות תחבורה ציבורית.
  • חוסך לנו כסף – מעבר לחסכון ברכישת הרכב, הרי שאנחנו חוסכים עלויות גם בדברים שונים מסביב. למשל, כל מה שקשור לטיפולים ותחזוקה, אפילו בדברים כמו ללכת אל מכון בדיקת רכב בשביל לבדוק את מצבו לפני קנייה. אומנם לא מדובר בהוצאה גדולה, אך עדיין זה יכול לחסוך לנו סכום מסוים. כמובן שיש גם חסכון בכל מה שקשור לדלק, ביטוחים וכדומה.
  • חוסך לנו טרחה – גם כאן זה מתייחס להיבטים שונים, החל מבדיקת בעלות רכב לפי תעודת זהות בעת הרכישה ועד לצורך לגשת למוסך לפני שלוקחים את הרכב לטסט או לצרכים אחרים.
  • נוחות – בסוף, שימוש בתחבורה ציבורית, במידה והיא יעילה, אז היא הרבה יותר נוחה. אנחנו לא צריכים לנהוג ולהתעצבן, אלא יכולים לשבת, לקרוא, לישון, לדבר בטלפון, עד שנגיע אל היעד שלנו.

 

יתרונות השימוש בתחבורה הציבורית

 

אילו אופציות עומדות לרשותנו?

כשמדברים על שימוש בתחבורה ציבורית מתכוונים, באופן טבעי, לשימוש ברכבות, אוטובוסים, שאטלים, שירותי הסעות מאורגנים, מוניות שירות, ובאופן כללי לכל סוג של תחבורה בה יכולים להשתמש קבוצה של אנשים, גם אם אינם מכירים אחד את השני, ביחד, במטרה להגיע אל יעד או יעדים מסוימים.

 

איך אפשר להרחיב את השימוש בתחבורה ציבורית

כאמור, ממשלות, רשויות מקומיות, ארגונים ועמותות, פועלים רבות במטרה להרחיב את השימוש בתחבורה ציבורית. הם עושים זאת באמצעות קמפיינים, באמצעות הטבות שונות המיועדות לנוסעים, וכן באמצעות מגבלות על בעלי רכבים פרטיים, כמו למשל אגרת גודש.

צריך לומר, ישנן מדינות הרבה יותר מתקדמות ומפותחות בתחום, אשר פועלות למעבר מתחבורה ציבורית לפרטית במשך שנים ארוכות והן רואות את התוצאות. עם זאת, ההנחה היא שאם התחבורה הציבורית היא יעילה וטובה, אזי שהציבור יבחר לעבור אליה גם בלי שיצטרכו ללחוץ עליו.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר