הפניקס ביטוח רכב – סקירה של ההצעות המשתלמות [2024]

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר

הפניקס היא אחת מחברות הביטוח הוותיקות בישראל. בין השאר, עוסקת חברת הפניקס  בביטוחי רכב לסוגיהם, לרבות ביטוח טסלה הפניקס וביטוח רכבים חשמליים. כמו כן היא מציעה, ללקוחות המעוניינים בכך, ביטוח לפי קילומטרים – תשלום עבור ביטוח לפי הק"מ שנסעתם בתקופת הביטוח. מדובר בחברה ותיקה, עם גב כלכלי חזק ויכולת להציע למבוטחים פוליסות ביטוח מהטובות בישראל. במאמר שלפניכם נסקור את ביטוחי הרכב של הפניקס ונשווה אותם להצעות של המתחרים. כמו כן, נכניס לאור הזרקורים את הביטוחים המיוחדים המוצעים על ידי הפניקס. כחלק בלתי נפרד מהמאמר גם נציג מחירי ביטוחים ונבצע השוואה מושכלת לביטוחים מקבילים של חברות אחרות.

 

מה ההבדלים בין ביטוחי הרכב של הפניקס לבין ביטוחים של חברות אחרות?

ההבדל המשמעותי בין ביטוחי הפניקס לביטוחים הנמכרים על ידי חברות אחרות טמון במגוון הפתרונות הרחב שמציעה החברה למבוטחיה. פתרונות אלה כוללים ביטוחי חובה, מקיף וצד צד שלישי, כמקובל בשוק ביטוחי הרכב. בנוסף, ניתן לרכוש בהפניקס גם ביטוח למשאית, ביטוח לרכב חשמלי וביטוח לנהג צעיר. למעוניינים, בנושא ביטוח לפי קילומטר הפניקס מציעה פוליסה ייחודית שעשויה לספק פתרון הולם במצבים מסוימים. להלן סוגי הביטוח השונים שמציעה הפניקס ללקוחותיה:

  1. ביטוח חובה: הביטוח הזה נועד לכסות נזקי גוף לנהג ולנוסעי הרכב המבוטח, או למי שנפגעו כתוצאה מתאונה שבה היה מעורב הרכב. כמו כן, ביטוח החובה כולל ביטוח להולכי רגל שנפגעו בתאונה בה היה מעורב הרכב המבוטח.
     
  2. ביטוח מקיף: הביטוח המקיף של הפניקס כולל ביטוח צד שלישי עד לסכום של שני מיליון שקלים, המכסה טווח רחב של נזקים, הרבה יותר ממה שמקובל בביטוחים מקבילים אחרים. בנוסף, הביטוח המקיף כולל שירותי הגנה משפטית, שירותי דרך וכן ביטוח פנסים ושמשות. בנוסף, הביטוח המקיף מקנה תוספת פיצוי בסך 10% לרכישת רכב חדש. חלק מהתוספים הללו אמנם משולם בנפרד מהפוליסה, אבל מעניק לרכב כיסוי כנגד מרבית התקלות והבעיות האפשריות הנפוצות.

     

  3. ביטוח צד שלישי: למי שמסיבות שונות אינם מעוניינים בביטוח מקיף, מציעה הפניקס חידוש ביטוח רכב רק עם ביטוח חובה וצד שלישי. הביטוח הזה כולל פיצוי על נזקים שנגרמו לצד שלישי, הוצאות הגנה משפטית, שירותי דרך וגרירה והגנה לשמשות ופנסים. גם כאן, חלק מהכיסויים נרכשים באופן פרטני ולא כחלק מהפוליסה הבסיסית. עם זאת, חשוב לציין שביטוח כזה משתלם רק אם מדובר ברכבים ישנים או זולים, שבהם גובה הפרמיה השנתית זהה או קרובה למחיר הרכב כולו. במצב כזה, הפיצוי שיקבל המבוטח יהיה כגובה מחיר הרכב ותו לא. כיוון שמדובר ברכבים במחירים שווים לכל נפש, הצעד שנוקטים נהגים רבים כשהם מבטחים צד ג' בלבד הוא נכון ומובן.

     

  4. ביטוח רכב חשמלי: כשחדרו לשוק הרכבים החשמליים הראשונים כל חברות הביטוח שיווקו פוליסות לרכבים החדשים והמסקרנים הללו. עם הזמן התברר שהרכבים החשמליים מעורבים יותר בתאונות ושהנזקים הנגרמים להם משמעותיים יותר, אם בגלל מהירויות גבוהות ואם בגלל רכיבים חלופיים יקרים בזמן התיקונים. בנוסף, הרכבים הללו הפכו להיות מבוקשים מאוד בקרב גנבי רכב. כיום הביטוחים הללו יקרים, ולא כל החברות שמציעות אותם טורחות לשווק אותם באגרסיביות. לעומת זאת, הפניקס מציעה ביטוח כזה במחירים אטרקטיביים.

     

  5. ביטוח הפניקס צעיר: ביטוח לנהג צעיר הוא סוג של ביטוח לפי קילומטר לנהג חדש שמופעל באמצעות אפליקציה רק כשהנהג הצעיר או הנהג החדש נוהג ברכב. מצד אחד, הביטוח כולל בנק קילומטרים שנרכש מראש, שאותו יכול הנהג הצעיר לנצל באמצעות האפליקציה. מצד שני, הפוליסה לנהג הצעיר מופרדת מזאת של ההורים, כך שגם אם הילד עשה תאונה, היסטוריית התאונות של ההורים תישאר נקייה.

     

  6. ביטוח הפניקס נהג זמני: ביטוח לתקופות קצרות, למי שנוהג לעיתים רחוקות או למי שמעוניין לבטח את הרכב רק לחלק מהשנה ולא לשנה שלמה.

     

  7. ביטוח הפניקס למשאיות קלות עד 15 טון: ביטוח עם כיסוי נרחב.

     

מהם המחירים של ביטוח הפניקס בהשוואה למתחרים?

סוג הביטוח

הפניקס

חברות אחרות

הערות

ביטוח חובה + צד ג'

6000

5800 – 7800

המחיר ללא תוספות כמו שמשות ושירותי דרך, שעליהן יש תוספות מיוחדות

ביטוח חובה קיה פיקנטו 2023

1700

1600 – 2000

המחיר לשנה

טסלה 3 לונג ריינג' חובה + מקיף

24000

24000 – 30000

 

ביטוח יומי

35 – 55

40 – 90

חברות אחרות מבטחות בהתאם לשווי הרכב או למספר ימים ולא ליום אחד בלבד

ביטוח שבועי:

250 – 400

250 – 500

ביטוח שבועי או חודשי משתלם רק לתקופה מוגבלת

חבר'ה צעירים נוסעים ברכב ונהנים.

השוואת מחירים – הערות כלליות

השוואת המחירים לעיל בוצעה בעיקר על מנת לתת טעימה קטנה באשר לעלויות ביטוח מסוגים שונים לרכב. לא הבאנו השוואת מחירי ביטוח לטרקטורון או לרכבי שטח, הן משום הייחוד של ביטוחים כאלה והן משום שעיקר המאמר עוסק בהשוואת ביטוחי רכב שגרתיים. בביטוח היומי, בולטת לעיל העובדה שביטוח הפניקס נמנה עם הזולים בשוק. כמו כן, ניתן לבטח באמצעות הפניקס נהג מזדמן ליום אחד, בניגוד לחברות אחרות המאפשרות ביטוח לתקופה של מספר ימים בלבד. המשמעות היא שברגע שהביטוח מופעל, הוא מופעל למשך כל התקופה ולא ניתן להקפיא או לעצור אותו. באשר לביטוח לפי שעות, כפי שהוזכר לעיל, המחיר איננו אחיד והוא נקבע באופן אינדיבידואלי על פי אמות מידה משתנות רבות. כמו כן, הביטוח מופעל באמצעות אפליקציה ולא קיימים נתונים זמינים המאפשרים השוואת מחירים אמיתית, גם אם חברות נוספות היו מאפשרות ביטוח כזה. עם זאת, בהנחה שהנהג המבוטח אכן לא נוהג הרבה, ביטוח כזה אמור להיות משתלם מאוד. בנוסף, הפוליסה של הנהג לפי שעות מופרדת מהפוליסה של הנהגים העיקריים ברכב, מה שמפחית את ההשפעה של תאונה על הנהגים העיקריים ברכב.

  • הוספת נהג: בביטוחי חובה ומקיף, בחברות ביטוח שונות, לרבות חברת הפניקס, הוספת נהג מייקרת את הביטוח באחוזים ניכרים. זה המקום להזכיר שמחיר הפרמיה נקבע בהתאם לנהג הבעייתי ביותר, ולא בהתאם לנהג הזהיר ביותר. לפיכך הוספת נהג מגדילה את הסיכויים לכך שהרכב יהיה מעורב בתאונה או באירוע אחר המחייב את הפעלת הביטוח.

     

  • הוספת נהג זמני: גם בנושא הוספת נהג זמני הפניקס מתנהלת בדומה לחברות ביטוח אחרות. מצד אחד הוספת נהג זמני היא אפשרית, מה שמונע מבעלי הרכב את הצורך לרכוש ביטוח לשנה שלמה עבור נהג שינהג ברכב תקופה מוגבלת. אבל מצד שני, הביטוח הזה יקר יחסית וכדאי לשקול היטב את הרכישה שלו.

     

  • ביטוח לחלק מהשנה: ביטוח לחלק מהשנה או לחלק מהחודש בהחלט יכול להביא להוזלת הביטוח, בעיקר כשמדובר בנהגים חדשים, זמניים או כאלה שאינם נוהגים ברכב באופן קבוע. עם זאת, חשוב להזכיר שבאופן יחסי המחיר לביטוח כזה הוא יקר. רכישת ביטוח של יותר משבוע, העלות שלה תהיה דומה לעלות החודשית של ביטוח רכב לכל החודש. באותה המידה, רכישת ביטוח חודשי יותר משלוש פעמים השנה תעלה בדיוק כמו הרכישה של ביטוח לכל השנה.


לפני שרוכשים ביטוח, כדאי לבדוק היטב הן את העלויות והן את החלופות. אם אתה מעוניין לרכוש ביטוח בהתאם לצרכים ולהעדפות שלך, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב לקראת חיסכון בעלויות ביטוח הרכב שלך.

ביטוח זול לרכב א א

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כתבות נוספות

לפרטים ומידע נוסף
צרו איתנו קשר